Protahování po trénincích a zápasech

05.03.2019

 V průběhu února nás měla na tréninku navštívit tempácká fyzioterapeutka. Bohužel ze všech domluvených termínů sešlo, především kvůli pokročilému stádiu těhotenství fyzioterapeutky.

(Plachý a Procházka, 2014)


 Na konci února jsme si již s dětmi po tréninku zkoušeli základní protahovací cvik pro tento věk. Dítě je v sedu, nohy jsou natažené před tělem a děti se snaží dosáhnout kam až to jde (neměly by krčit nohy v kolenou). Někteří možná zvládnou mít i hlavu mezi rukama. Ideálně dvě opakování  o 15 až 20 sekundách těsně před spaním, když mají děti všechny povinnosti splněné a svaly jsou po tréninku uvolněné.  Jak jsem už několikrát zmínil... v tomto věku jde hlavně o vytvoření návyku, který bude s postupujícím věkem mít stále větší fyziologický účinek, proto by nebylo dobré nevěnovat tomu pozornost. S dětmi se o tom na trénincích bavíme a mají to za DÚ z fotbalu. Měly by to dělat postupně automaticky... není nutné jim to pořád připomínat. Spíše se jich občas zeptat, jestli mají splněný také úkol z fotbalu a o jaký úkol vůbec jde. :-)